تور مشهد

گردشگری

تور مشهد

گردشگری

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

طبق آمار های انجام شده، بعضی از کشور ها، در لیست شاد ترین ها قرار دارند. یکی از این کشورها، دانمارک است. مردمان این کشور به دلیل اینکه هیگه(بسیار صمیمی و خون گرم) هستند، باعث شده که همیشه احساس خوبی و خوشحالی داشته باشند.

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

در واقع هیگه، یکی از مشخصه‌های فرهنگ دانمارکی است که می‌تواند خواندن یک کتاب در زیر یک پتو، گذراندن یک شب آرام با کسانی که دوستشان دارند و یا خندیدن و خوردن یک شکلات داغ یا قهوه در زیر نور شمع باشد. البته تمام روز های دانمارکی ها این چنین نیست و روز های بد هم در زندگی آنها وجود دارد. آنها در زمان مواجه شدن با سختی ها، از کلمه‌ی جادویی پیت pyt یا pyd  استفاده می کنند. از نظر مترجمان پیت به معنای بی‌خیال" (never mind) تور لحظه آخری کیش یا "نگران نباش" (don’t worry) یا "فراموشش کن" (forget about it) می باشد. در واقع به طور دقیق تر "پیت" اصطلاحی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط بدی قرار گرفته اید، آن را قبول می‌کنید، و حتی اگر ناراحت و عصبانی هم باشید، تصمیم می‌گیرید که انرژی‌تان را برای فکر کردن در مورد آن موضوع هدر ندهید. "پیت" برای آرام کردن دیگران و از بین بردن شرایط ناراحت کننده هم کاربرد دارد.

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

پیت یک کلمه محبوب در بین دانمارکی‌ها  است؛ به گونه ایی که در سپتامبر 2018، در زمان  سالگرد "هفته‌ی کتاب‌خانه‌ها" این کلمه به عنوان کلمه‌ی محبوب ملی دانمارکی ها انتخاب شد. جالب است بدانید که  کلمه"هیگه" حتی به لیست کلمات برتر هم نرسید. از نظر استین بوردینگ اندرسون (Steen Bording Andersen) رئیس انجمن کتاب‌خانه‌ی دانمارک، برنده شدن "پیت"  به معنای زندگی‌ پر از استرس دانمارکی‌ها می باشد؛ او می‌گوید: «فکر می‌کنم این شورشی علیه یکی از ویژگی‌های‌ فرهنگی دانمارکی که همان توانایی بالا در غُر زدن و پیدا کردن تقصیرهاست، باشد.» اما محبوبیت کلمه پیت برای کریس مک دونالد (Chris MacDonald) فیزیولوژیست، نویسنده و سخنران آمریکایی که بیست سال پیش به دانمارک رفته است، عجیب نبود. او در مورد کلمه پیت در مقاله‌ی جذاب خود با عنوان "دانمارک در مورد خوشحالی به من چه چیزی یاد داد، اینگونه نوشت:«"پیت" یکی از کلمات محبوب من است. این کلمه مثبت‌ترین صدایی است که تا به حال شنیده‌ام.  وقتی که نوبت به چیزهایی می‌رسد که نمی‌توانیم تغییرشان بدهیم، قدرت بسیار زیاد و شگفت‌انگیزی دارد. 
زبان دانمارکی به دلیل یکنواخت بودن و تلفط سخت کلمات، هیچ وقت به عنوان عاشقانه‌ترین زبان دنیا انتخاب نخواهد شد. البته در تلفظ صدای "پیت"، آرامش خاصی نهفته است. دانمارکی ها علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارند، در واقع زمین های صاف تور کیش نوروز 98 این کشور برای دوچرخه سواری بسیار مناسب هستند. در ادامه داستانی در مورد زوج انگلیسی و آشنا شدن با کلمه پیت را برایتان می گوییم. حدود 20 سال پیش، یک زوج انگلیسی تصمیم گرفتند با دوچرخه در شبه جزیره‌ی دانمارک گردش کنند. اما در پایان تعطیلات، مادر خانواده از روی دوچرخه افتاد و استخوان ترقوه‌اش شکست. آن‌ها توانستند خود را به بیمارستان برسانند. پزشک برای درمان، زوج را به شهر کناری برد تا آنها بتوانند از خدمات درمانی رایگان دانمارک استفاده کنند. سپس دکتر، این زوج انگلیسی را به خانه‌ی خود دعوت کرد. بعد از آن، این زوج با کلمه پیت آشنا شدند و یک شب "هیگه" را با خانواده‌ی دانمارکی گذراندند. جالب است بدانید که از این کلمه در مهدکودک و مدارس ابتدایی هم استفاده می شود.  کودکان ابتدا از طریق دکمه‌ی "پیت" با این کلمه آشنا می‌شوند.

راز خوشبختی شادترین مردم جهان چیست؟

این دکمه معمولاً یک درپوش پلاستیکی است که روی یک تکه مقوا چسبانده شده و کلمه‌ی "پیت" روی آن نوشته شده است. وقتی که بچه‌ها از برنده نشدن در مسابقه یا یک بازی ناراحت هستند، این دکمه را فشار می‌دهند. در واقع آنها یاد می گیرند که باختن هیچ ایرادی ندارد و بخشی از زندگی واقعی است. اگر به دانمارک سفر کردید، می توانید این دکمه"پیت" را از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید. با فشار دادن این دکمه، کلمه‌ی "پیت" را می‌شنوید. حتی نمونه ای دیگر از این دکه نیز وجود دارد که زمانی که آن را فشار دهید، به شما می‌گوید: نفس عمیق بکش. همه چیز درست می‌شود. این کلمه برای کشور هایی که آب و هوای خوبی ندارند، بسیار مناسب است. مثلا در زمان سفر خود به کشوری که مدام باران می بارد، مجبور هستید، برنامه سفر خود را تغییر دهید، در چنین شرایطی با گفتن چند بار "پیت"  و نفس عمیق کشیدن، می توانید بیخیال  گشت زنی در شهر شوید و به دنبال نقشه ایی هیگه تر باشید. 

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.